SportVaba Aeg

Eesti MM-ralli debüüdil kohtuvad maailma parimad sõitjad ning isejuhtivad autod

Sel nädalal saab Eestist üks 33 riigist, kellel on olnud au korraldada WRC etappi, kui 4.-6. septembril sõidetakse Rally Estonia. Lisaks palavalt armastatud rallispordile ning maailma parimatele sõitjatele, on oma osa etapist ka Eesti isejuhtivatel sõidukitel. 

Ettevalmistused sellel nädalavahetusel toimuvaks WRC etapiks on täies hoos ning korraldajad annavad endast parima, et etapp toimuks kooskõlas koroonaviirusest tulenevate ettekirjutustega, et kõik rallifännid üle maailma saaksid olenemata keerulisest olukorrast osa turvalisest ning meeldejäävast üritusest 

Tasutud reklaam-slaid

“Sellises mastaabis ürituse korraldamine meie pisikeses riigis nõnda lühikese ajavaruga on kindlasti nii väljakutse kui ka erakordne võimalus samaaegselt. Meile anti võimalus ja see on usaldus, mida peame tõestama nii Eesti riigi kui MM-sarja promootori ja Rahvusvahelise Autoliidu FIA ees”, ütleb Rally Estonia direktor Urmo Aava.

Olgugi et Rally Estonial on ürituse korraldamiseks olnud vaid 63 päeva, on korraldusmeeskond võtnud südameasjaks lisaks mootorispordi võludele tuua rahvani ka pilguheit Eesti kultuuri ja olemusse.  

“See on ühtlasi võimalus läbi teleülekannete viia pilt Eestist üle 100 miljoni televaatajani. Ja me ei näita ainult seda, mis toimub rallil vaid palju enam,” lisab Aava.

Otseülekanne viib vaatajad üle maailma rallikatsetele kurvilistel kruusateedel, kuid ühtlasi tutvustab neile kodumaiseid tehnoloogialahendusi. Näiteks teenindab Eesti Rahva Muuseumis asuvat meediakeskust täiselektriline Eestis toodetud ning arendatud isejuhtiv Auve buss.  

Auve isejuhtivad bussid, mis said alguse koostööprojektist Tallinna Tehnikaülikooliga, on tänaseks võrsunud tänavalegaalseteks sõiduvahenditeks, mis teenindavad inimesi hetkel Eestis ning Soomes. Sõiduki eesmärgiks on täiustada ühistranspordivõrgustikku, teenindades viimast miili.  

Ralli ajal demonstreerib Iseauto oma autonoomse viimase miili lahendust meediale ning ühtlasi on osa Eesti Rahva Muuseumis välja pandud näitusega, mille eesmärgiks on tutvustada Eesti autotööstuse ajalugu. 

Täiselektriline Eestis toodetud ning arendatud isejuhtiv Auve buss.  Foto: Johanna Eliise Kaskema

“Mootorisport on alati olnud edasiviivaks jõuks innovatsioonile ning autotööstusele ning meil on au sellest osa saada selleaastase WRC etapi näol. Ralli ilu peitub paljuski nutikamate innovaatorite ning meisterlikemate juhtide koostöös ja ehkki Iseauto ei püüagi võistelda rallisõitjatega Rally Estonia väljakutsuvatel katsetel, on ta siiski osa rallist, heitmaks pilgu tulevikutehnoloogiatesse ning demonstreerimaks targemaid ja rohelisemaid viise igapäevaliikluses,” tõdes Auve Techi tegevjuht Johannes Mossov.  

***

Rally Estonia külastaja meelespea üritusel osaledes ning pealtvaatamisalades  viibides: 

Ära tule, kui Sa ei tunne ennast hästi 

Liigu oma grupis 

Püsi oma grupis 

Desinfitseeri 

Kanna maski 

Ära sotsialiseeru 

Võta kaasa isikuttõendav dokument 

Lae alla koroonaäpp “Hoia” 

Sildid
Näita rohkem

Elva Elu

Panime lehele nimeks Elva Elu. Kunagise paberlehe auks, mis ilmus Elvas aastatel 1932-1937 ja ka 1960.aastate algul. Püüame selle sõnumitooja mälestust hoida tänapäeval aus ja väärikuses edasi.

Sarnased artiklid

Back to top button
Close
X