Toimetaja veerg – Mälestuseks Elva linnaliinidest
Läinud nädalavahetusel oli vallas meeleolukaid ettevõtmisi üsna mitmel pool.
Rahvarohke oli Puhjas, Rõngus, Kirepis ja mujal.
Kevade lõpus ja algaval suvel on valla jaoks veel kindlasti varuks palju toredaid pidustusi, kontserte ja muudki.
Elva kohvikute päevani on jäänud viis päeva vähem kui kuu.
Sedapuhku soosis üritusi ka ilm. Ülipalav ei olnud. Külm ka mitte.
Täpselt sajand tagasi nii ei juhtunud. Toona kirjutas Tartu Postimees juuni teise poole lehenumbris järgmist: „Õieti pole seniajani weel ühtegi sooja kewade-päeva olnud, weel wähem suvepäewa: külmad, peaaegu wahetpidamata puhuvad põhja ja põhja-lääne tuuled on selle eest hoolitsenud, et talwetunne õhust ei kaoks… Ainult paaril viimasel päeval kõikus soojus juba 10 kraadi ümber“.
Palju õnne, Erika!
Eile oli sünnipäev Elva aukodanik Erika Salumäel, kahekordsel maailmameistril ja kahekordsel olümpiavõitjal.
Ta sündis küll 1962.aastal Pärnus, kuid kolis teismelisena isa Aksli juurde, kes elas Elvas Järve teel.
Kuulsa trekiratturi puhul meenuvad ikka meie rattatreeneri Jüri Kalmuse sõnad, kuidas trullakas Erika oma kuulsuse teed alustas: „Kaalu oli tal ratturi jaoks nii 35-40 kilo rohkem. Tegin spordibaasis ruumi hästi kuumaks, Erikale said selga paks kasukas ja metsamehe vatipüksid. Tüdruk higistas mis hirmus, pedaalides rullikutele pandud rattal. Erika oli kõige sellega nõus ja isegi väga rahul”.
Meie tippsportlane on püstitanud viisteist maailmarekordit ja tunnistatud üheksa korda aasta parimaks naissportlaseks Eestis. See viimane saavutus on tänaseni jäänud rekordiks meie riigi spordiloos.
Alates 2010.aastast elab Erika Hispaanias.
Mälestuseks Elva linnaliinidest
Üht sündmust kodulinna ajaloost tasub täna samuti meenutada. 12.juunil 1961 pandi Elvas käima neli linnasisest bussiliini.
Linnlased ise olid üsna kärmejalgsed ja edasisaamine oli igas peres läbi mõeldud. Kes liikus jala, kes rattaga, kes tsikliga, kellelgi aga õnnestus osta kasutatud sapik või mosse. Taksot sõideti 1956.aastast toodetud Volgadega. Žigulle tuli veel oodata, neid asuti alles katsetama täpselt 50 aastat tagasi Vorkutas.
Bussid olid mõeldud peamiselt puhkajatele, sest neid tuli aina juurde. Riiast, Moskvast, Leningradist ja mujaltki.
Täna pakuvad need liinid puht ajaloolist huvi (vabandan nõuka-aegsete tänavanimede pärast):
1.liin: Raudteejaam-Turuplats-Tiigi tn.-Lille tn.-Tähe tn.-Oktoobri pst.-Turuplats- Raudteejaam.
2.liin: Raudteejaam-Metsamajand-Leivatööstus-Tartu mnt.-Ujula-Mitšurini tn.- Turuplats- Raudteejaam.
3.liin: Raudteejaam-Turuplats-Mitšurini tn.-Järve tn.- Põllu tn. ja tagasi.
4.liin: Raudteejaam-Lootuse tn.-Mahlamäe tn.-Jaama tn.-Vapramäe-Vaikne tn. ja tagasi.
Liine teenindasid 25-kohalised bussid TA-6.
Muidugi võime ka täna unistada sellisest ühiskondliku transpordi võrgust meie kodulinnas, pealegi tasuta sõidu tingimustes. Kuid valla eelarve ilmselt seda ei võimalda.
Mis juhtuma hakkab?
Oleks naljakas jätta mainimata tänast ülemaailmset tähtsündmust. Kim Põhja-Koreast ja Trump USAst on läbirääkimiste laua taga Singapuris.
Ebatavaline on see, et läbirääkijad ise kolisid Singapuri üks kolm päeva (Trump) ja teine isegi neli päeva ette (Kim). Tavaliselt teevad ettevalmistustöö ära täiendavalt mehitatud saatkonnad.
Uudistame nüüd kõik koos, mis juhtuma hakkab. Ehk on oodata koguni rahu sõlmimist kahe Korea vahel – seni on vaid vaherahu, mis kestab juba 65 aastat.
Firma kutsub külla
Enicsi Elva tehase juhid pakuvad võimalust tulla eeloleval nädalavahetusel, 16.ja 17.juunil, ettevõtet ka seestpoolt kaema.
Külastajad (kutses on eelistatud töötajate pereliikmed ja tuttavad) lubatakse jagada kaheksaliikmelisteks rühmadeks ja teha neile 2-tunnine ekskursioon. Väärt mõte!
Kalju Hook