Waksal Ekspress - Elva Tänavagurmee
Politsei nädalValla uudised

Politseinädal

13. septembril lõi tuttav mees Elva vallas Rämsi külas puhkenud tüli käigus 35-aastast meest. Kannatanu pöördus tervisekontrolliks haiglasse ning seejärel selgituste jagamiseks politseijaoskonda.

  1. septembril puhkes Elva vallas Rannu alevikus tuttavate vahel erimeelsus, mis päädis rüselusega. Kähmluses sai viga 29-aastane mees, kellel meedikud andsid esmaabi kohapeal.
  2. septembril kella 15.40 juhtus Tartumaal Elva vallas Tilga külas külateel liiklusõnnetus, kus sõiduautot BMW juhtinud 26-aastane mees sõitis paremale teelt välja põllule sooviga driftida. Põllul rullus sõiduk kolmel korral üle katuse. Kiirabi toimetas autojuhi ja sõidukis kaasreisijana viibinud 29-aastase mehe Tartu Ülikooli Kliinikumi. Sõidukis viibis veel neli kaasreisijat, kelle kiirabi vaatas kohapeal üle. Sõidukis viibinud isikutel olid turvavööd kinnitamata.

Ööl vastu 16. septembrit varastati Elvas Kesk tänava korterist Huawei mobiiltelefon ja rahakott koos sularahaga. Kahju on 265 eurot.

  1. septembri õhtul teatas valvas liikleja Häirekeskusele Elva vallas Metsalaane-Kulli tee 6. kilomeetril vastassuunavööndisse kaldunud ning kahtlase sõidustiiliga Opel Vectrast. Teatele reageerinud politseipatrull tabas kirjeldatud beeži sõiduauto Elva vallas Majala külas. Teel vingerdanud sõiduauto peeti kinni ning politseinikud tuvastasid, et Opeli roolis olnud 66-aastane mees oli joobes. Lisaks tuvastasid korrakaitsjad, et mehel puudub ka juhtimisõigus. Ta kõrvaldati juhtimiselt, peeti kuriteos kahtlustatavana kinni ja toimetati arestimajja peatäit välja magama. Politsei tänab tähelepanelikku inimest, kes ohtlikust juhist teada andis ja seeläbi liikluse turvalisena aitas hoida.

Ragne Keisk

PPA pressiesindaja

59125457

***

Jätkuv suvesoe soosib jalgrattaga liikumist, teeme seda siis külmade saabumiseni ohutult!

Kooli algusega lisandus linnapilti ja eeskätt koolide ümbrusesse rohkelt jalgrattureid. Paraku on aga kohalikud politseinikud märganud, et mitte kõik kooli ja kodu vahet sõitvad noored ratturid ei ole veel teadvustanud, et kuni 16-aastaseks saamiseni on enne sadulasse istumist kohustuslik kinnitada kiivririhmad ning kontrollida, et ratas oleks igal ajal varustatud helkurite, tulede ja signaalkellaga

Seetõttu on piirkonna- ja noorsoopolitseinikud võtnud plaani lähinädalatel kohalike õppeasutuste noortega kohtuda, nende ratsude korrasolek üle kontrollida ning sinnajuurde selgitada, millised tuled ja helkurid ühel hästivarustatud jalgrattal küljes olema peavad ning kuidas maksimaalselt tagada enese turvalisus rattaga liikluses osaledes.

Kuivõrd suvi soojakraane veel kinni keeranud pole ning päikesekullane sügis on alles ees ja jalgratturid ei kao tänavatelt veel niipea on paslik enne hooajal lõppu ja kiirelt hämarduvate õhtute eel meelde tuletada põhilised reeglid rattaga liiklemisel. Kuna jalgratturid on liikluses ühed haavatavamad liiklejad, siis on väga tähtis ennast liikluses nähtavaks ja kuuldavaks teha. Näiteks selga panna helkurvest või erksad riided. Enne sõitma asumist vaadata üle, kas jalgratas on tehniliselt korras – jalgrattal on töötav signaalkell ja korras pidurid, on olemas kodarahelkurid ning ees valge ja taga punane helkur. Liikudes pimedal ajal või halva nähtavuse korral peab lisaks helkuritele kasutama ees valget ja taga punast tuld. Populaarsete trikiratastega on lubatud sõita ainult skateparkides, kuna nende tehniline seisukord ei vasta üldiselt kehtestatud nõuetele.

10 – 15 aastasel jalgratturil on sõiduteel liikudes kohustuslik kaasas kanda jalgratturi juhiluba. Jalgratturikiivri kandmine on kohustuslik kuni 16-aasta vanuseni ja see nõue kehtib ka kaasreisijale, kuid enda turvalisuse pärast võiks kiivrit kanda alati jalgrattaga liigeldes ka edaspidi.  Alla 10-aastaste laste sõitmiskohaks jäägu siiski ainult õueala, kuid ka õuealal peab jalgrattur ettevaatlik olema ja ennast nähtavaks muutma. Õuealal autode vahel sõites on autojuhtidel väga raske märgata pisikesi liiklejaid. Siinkohal tasub rõhutada, et lapse turvalisuse eest tänaval vastutab just lapsevanem, kes peaks eelnevalt kindlaks tegema, et laps oskab rattaga sõita, teab elementaarseid liiklusreegleid ja tal on olemas parajaks tehtud kiiver, mis on rattaga sõites alati peas.

Eriliselt tähelepanelik tuleb noortel ratturitel olla ristmikel ja ülekäiguradadel. Viimast võib jalgrattur ületada küll jalgrattal sõites, aga enne ülekäigurajale sõitmist peab ta seejuures veenduma, et ta ei sõida autodele ette. Sõiduautol ei ole kohustustust jalgratturile teed anda, kui jalgrattur ei tule jalgrattalt maha. Kui jalgrattur ületab ülekäiguraja jalakäijana, st tuleb jalgrattalt maha, on sõiduautodel kohustus ülekäiguraja ees seisma jääda.

Politsei on alati olemas, et selgitada lastele ja noortele, millega peaks rattur ja jalgratas varustatud olema, et vältida õnnetustesse sattumist, kuid paneme ka lapsevanematele südamele, et nende laps ei osaleks liikluses ilma ettevalmistuseta.

Soovime kõigile jalgratturitele ja teistele liiklejaile ohutut liiklemist ja tähelepanelikkust ning teineteisega arvestamist teedel ja tänavatel.

Alik Säde

Tartumaa piirkonnapolitseinik

Näita rohkem
PUHAS PESU, PUHAS RÕÕM!

Elva Elu

Panime lehele nimeks Elva Elu. Kunagise paberlehe auks, mis ilmus Elvas aastatel 1932-1937 ja ka 1960.aastate algul. Püüame selle sõnumitooja mälestust hoida tänapäeval aus ja väärikuses edasi.

Sarnased artiklid

X